سایت خدمات دانشجویی فروغ پاسارگاد
(بخش اول)
یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید برای نوشتن یک رمان خوب، باید یک پیش نویس کامل بنویسید، آن را در کشو بگذارید، سپس آن را فراموش کنید و بعد از اول شروع به کار کنید.غیرداستانی مشابه است. نوشتن به مقدار زیادی تمرین نیاز دارد، به این معنی که ایده خوبی است که ابتدا مجموعه ای از مقالات، داستان ها و پست های وبلاگ ایجاد کنید. همه این تلاش ها به نتیجه نمی رسد. این احتمال وجود دارد که بسیاری از کلمات شما منتشر نشوند. با این حال، نوشتن منظم به این معنی است که می توانید سبک خود را کشف و اصلاح کنید. در این فرآیند، بسیاری از مهارتهای لازم برای نوشتن کتاب، از پیدا کردن داستانها و طرح ایدهها گرفته تا ساختار و ویرایش محتوا، را توسعه خواهید داد. همچنین به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که آیا واقعاً می خواهید در نوشتن یک کتاب شرکت کنید یا خیر.
اگر ایده ای برای کتاب دارید، دو سوال اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. چرا این کتاب اکنون باید منتشر شود؟ و چرا شما کسی هستید که آن را می نویسید؟ اگر موضوع به موقع و جدید باشد (یا برداشت جدیدی از یک موضوع آشنا ارائه دهد) خوب است. سعی کنید به آنچه در بلند مدت مهم است فکر کنید: تاریخ انتشار نهایی شما ممکن است سه تا چهار سال دیگر باشد، بنابراین آنچه در حال حاضر در اخبار داغ است ممکن است بعدا موضوعیت نداشته باشد. همچنین باید در مورد ارتباط سوابق تحصیلی شما با کتاب فکر کنید. اگرچه ممکن است به نظر آسانتر باشد که روی حوزه تحقیقاتی خاص خود تمرکز کنید، اما بیان یک داستان گستردهتر مزایایی دارد. اولاً، به احتمال زیاد برای یک خواننده عمومی جذاتب است، که ممکن است به طور گسترده به رشته شما علاقه مند باشد، اما علاقه زیادی به یک کتاب کامل در مورد یک موضوع فرعی ندارد. دوم، میتواند نوشتن کتاب را برای شما جذابتر کند، زیرا میتوانید در حین تحقیق و نوشتن، چیزهای جدیدی کشف کنید.
اگر می خواهید یک کتاب تجاری بنویسید (یعنی برای مخاطبان عام)، داشتن یک ویراستار ادبی به شما کمک می کند. اگرچه آنها معمولاً حدود 15 درصد از درآمد شما را کاهش می دهند، اغلب ناشران به کتاب های ارسالی نگاه نمی کنند مگر اینکه از یک ویراستار معتبر داشته باشد، و بهتر است درآمدتان 85 درصد پیش پرداخت کتاب از یک ناشر خوب باشد تا 100 درصد از هیچ.
کتابهای غیرداستانی عموماً در قالب یک پیشنهاد(پروپزال) به ناشران ارائه میشوند. مانند کمک هزینه های تحقیقاتی، قراردادهای خاصی وجود دارد که باید رعایت شود. پیشنهادها معمولاً از حدود 5000 کلمه تشکیل شده است که نشان می دهد کتاب چه چیزی را پوشش می دهد، چرا شما واجد شرایط نوشتن آن هستید و مسئله اصلیتان چیست. نویسندگان اغلب یک فصل نمونه را نیز ارائه می دهند، معمولاً از اواسط کتاب، تا به ناشر ایده ای از سبک نوشتن خود (که به معنای چند هزار کلمه دیگر است) ارائه دهند. یک ناشر یا ویراستار خوب به شما کمک می کند تا پروپوزال را ویرایش کنید تا آن را به بهترین شکل ممکن درآورید. اگرچه باید به توصیه های آنها گوش دهید، مهم است که با تمرکز کتاب راحت باشید. چیزهایی را اضافه نکنید که راضی نیستید (یا واجد شرایط)
پس از آماده شدن پروپوزال، نماینده شما آن را برای ده ها سردبیر در ناشران مختلف ارسال می کند. به احتمال زیاد منجر به ده ها ایمیل رد شدن می شود. برخی از ویراستاران ممکن است اخیراً کتابی با موضوعی مشابه به دست آورده باشند یا در گذشته عملکرد بدی با آن ژانر داشته باشند. یا ممکن است این ایده را دوست داشته باشند، اما تیم فروش آنها - که در نهایت کتاب را به خرده فروشان عرضه می کنند - این کار را نمی کنند.
اگر یک ویرایشگر علاقه مند باشد، آنها اغلب با شما تماس تلفنی می گیرند تا درباره برنامه های شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و به شما این فرصت را می دهند که درباره برنامه های آنها بیشتر بدانید. سپس، اگر همه چیز خوب باشد، پیشنهادها شروع می شود. ناشران معمولاً پیش پرداختی را در برابر حق امتیاز ارائه می دهند، با پولی که در چندین پرداخت، به عنوان مثال، پرداخت به هنگام امضا، تحویل دستنوشته، جلد گالینگور، و چاپ شومیز تقسیم می شود. بنابراین، یک عدد بزرگ در نهایت ممکن است در طول سه سال یا بیشتر پرداخت شود.
ارسال سفارش استخراج مقاله