سایت خدمات دانشجویی فروغ پاسارگاد
انتخاب کلمات کلیدی برای مقالات تحقیقاتی کار سختی نیست، اما نیاز به استراتژی دارد. مهمترین مؤلفه مقاله عنوان است موتورهای جستجو فرض می کنند که عنوان حاوی تمام کلمات مهمی است که موضوع مقاله را مشخص می کند، و بنابراین وزن بیشتری به کلمات عنوان می دهند. بنابراین، کلمات عنوان بیانگر مفاهیم اصلی مقاله است. علاوه بر این، عنوان باید به وضوح بیان شود.
استفاده از کلمه کلیدی در متن مقاله یا چکیده باید از این دستورالعمل پیروی کند:
- کلمات کلیدی باید مفاهیم کلیدی را نشان دهند
- آنها باید توصیفی باشند
- کلمات کلیدی باید منعکس کننده درک جمعی از موضوع باشند
- کلمات کلیدی یا عبارات را به 3-4 محدود کنید
- از مترادف کلمات کلیدی استفاده کنید
- استفاده مجدد از کلمات و عبارات کلیدی در سراسر مقاله یا چکیده
بهترین کلمات کلیدی عبارتند از نام های مناسب، روش ها یا تکنیک های خاص، حوزه های نتیجه، رویدادها و دوره های با حروف بزرگ، عنوان کتاب ها یا مقالات و تعاریف. هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات مشخص شدند، نویسنده باید آنها را در بخش مناسب بنویسد. اگرچه تکرار کلمات کلیدی و عبارات در طول مقاله مفید است، اما تکرار نباید خوانایی مقاله را که بسیار مهم است، مختل کند.
یکی دیگر از عناصری که باید در نظر گرفته شود، احتمالاً قبل از اینکه در مورد کلمات و عبارات کلیدی فکری شود، الزامات مجله (هایی) است که مقاله به آنها ارسال می شود. ژورنالها اغلب سیاستهای خاصی در مورد ارسالها، از جمله استفاده از کلمات کلیدی دارند. فرمهای ارسال مجلات معمولاً دارای یک منطقه برای کلمات کلیدی هستند.
یکی دیگر از جنبه های مهم انتخاب کلمه کلیدی تاثیر آن بر استناد ها است. مقاله ای که یافتن آن آسان باشد، بیشتر مورد استناد قرار می گیرد. در حوزه استنادها و افزایش دید آنلاین، Google Scholar ابزاری است که به کاربران اجازه میدهد تا نسخههای دیجیتال یا فیزیکی مقالات را جستجو کنند. نتایج به ترتیب رتبهبندی نویسنده، تعداد مراجع مرتبط، و ارتباط آنها با سایر متون علمی نشان داده میشوند. علاوه بر این، ظاهر نتایج نیز بر اساس رتبه بندی انتشاراتی است که مقاله در آن ظاهر می شود. این ابزار هنگام بررسی موقعیت یک مقاله در میان سایر مطالب مشابه مفید است.
Google Keyword Planner
کلمات کلیدی را پیدا می کند که بیشتر مربوط به رشته تحصیلی / حوزه مورد علاقه شما هستند
روند در جستجوی کلمات کلیدی را نشان می دهد
Google Trends
نشان می دهد که یک عبارت جستجوی خاص چقدر نسبت به کل حجم جستجو در مناطق مختلف جهان و به زبان های مختلف وارد می شود.
Keyword Tool
پیشنهادات کلیدواژه را بر اساس روندهای Google ایجاد می کند
ارسال سفارش استخراج مقاله