سفارش سریع

چاپ کتاب و پذیرش مقاله

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مقالات ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
نحوه انتخاب کلمات کلیدی مقالات

سایت خدمات دانشجویی فروغ پاسارگاد

نحوه انتخاب کلمات کلیدی مقالات


انتخاب کلمات کلیدی برای مقالات تحقیقاتی کار سختی نیست، اما نیاز به استراتژی دارد. مهمترین مؤلفه مقاله عنوان است موتورهای جستجو فرض می کنند که عنوان حاوی تمام کلمات مهمی است که موضوع مقاله را مشخص می کند، و بنابراین وزن بیشتری به کلمات عنوان می دهند. بنابراین، کلمات عنوان بیانگر مفاهیم اصلی مقاله است. علاوه بر این، عنوان باید به وضوح بیان شود.

استفاده از کلمه کلیدی در متن مقاله یا چکیده باید از این دستورالعمل پیروی کند:

-    کلمات کلیدی باید مفاهیم کلیدی را نشان دهند

-    آنها باید توصیفی باشند

-     کلمات کلیدی باید منعکس کننده درک جمعی از موضوع باشند

-     کلمات کلیدی یا عبارات را به 3-4 محدود کنید

-    از مترادف کلمات کلیدی استفاده کنید

-     استفاده مجدد از کلمات و عبارات کلیدی در سراسر مقاله یا چکیده

بهترین کلمات کلیدی عبارتند از نام های مناسب، روش ها یا تکنیک های خاص، حوزه های نتیجه، رویدادها و دوره های با حروف بزرگ، عنوان کتاب ها یا مقالات و تعاریف. هنگامی که کلمات کلیدی و عبارات مشخص شدند، نویسنده باید آنها را در بخش مناسب بنویسد. اگرچه تکرار کلمات کلیدی و عبارات در طول مقاله مفید است، اما تکرار نباید خوانایی مقاله را که بسیار مهم است، مختل کند.

یکی دیگر از عناصری که باید در نظر گرفته شود، احتمالاً قبل از اینکه در مورد کلمات و عبارات کلیدی فکری شود، الزامات مجله (هایی) است که مقاله به آنها ارسال می شود. ژورنال‌ها اغلب سیاست‌های خاصی در مورد ارسال‌ها، از جمله استفاده از کلمات کلیدی دارند. فرم‌های ارسال مجلات معمولاً دارای یک منطقه برای کلمات کلیدی هستند.

تاثیر بر  میزان استناد و روئیت پذیری مقاله

یکی دیگر از جنبه های مهم انتخاب کلمه کلیدی تاثیر آن بر استناد ها است. مقاله ای که یافتن آن آسان باشد، بیشتر مورد استناد قرار می گیرد. در حوزه استنادها و افزایش دید آنلاین، Google Scholar ابزاری است که به کاربران اجازه می‌دهد تا نسخه‌های دیجیتال یا فیزیکی مقالات را جستجو کنند. نتایج به ترتیب رتبه‌بندی نویسنده، تعداد مراجع مرتبط، و ارتباط آن‌ها با سایر متون علمی نشان داده می‌شوند. علاوه بر این، ظاهر نتایج نیز بر اساس رتبه بندی انتشاراتی است که مقاله در آن ظاهر می شود. این ابزار هنگام بررسی موقعیت یک مقاله در میان سایر مطالب مشابه مفید است.

ابزارهای یافتن کلمات کلیدی

Google Keyword Planner

    کلمات کلیدی را پیدا می کند که بیشتر مربوط به رشته تحصیلی / حوزه مورد علاقه شما هستند
    روند در جستجوی کلمات کلیدی را نشان می دهد

Google Trends

    نشان می دهد که یک عبارت جستجوی خاص چقدر نسبت به کل حجم جستجو در مناطق مختلف جهان و به زبان های مختلف وارد می شود.

Keyword Tool

    پیشنهادات کلیدواژه  را بر اساس روندهای Google ایجاد می کند

 




ارسال سفارش استخراج مقاله

مقالات مرتبط
آسان ترین روش پژوهش پایان نامه
آسان ترین روش پژوهش پایان نامه ...
دلایلی که باعث می‌شوند مقاله شما ریجکت شود!
دلایلی که باعث می‌شوند مقاله شما ریجکت شود! ...
نحوه انتخاب کلمات کلیدی مقالات
نحوه انتخاب کلمات کلیدی در نگارش مقاله ...
نکاتی درباره پیشینه تحقیق
نکاتی درباره پیشینه تحقیق       پیشینه تحقیق به ارزیابی منابع علم ...
فرآیند ارسال تا چاپ مقالات
فرآیند ارسال تا چاپ مقالات   ...
مشاوره پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی و داخلی
مشاوره پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی و داخلی   ...
مقالات پژوهشی و مروری چه تفاوتی با هم دارند؟
مقالات پژوهشی و مروری چه تفاوتی با هم دارند؟   ...
12 گام برای انجام یک پژوهش علمی
12 گام برای انجام یک پژوهش علمی ...
مدیریت استرس در جلسه دفاع از پایان نامه
مدیریت استرس در جلسه دفاع از پایان نامه ...
نحوه استفاده ازنقل قول در مقاله علمی
نحوه استفاده ازنقل قول در مقاله علمی  ...
© 2024