سفارش سریع

چاپ کتاب و پذیرش مقاله

چگونه استاد راهنما خود را انتخاب کنیم ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
چگونه استاد راهنما خود را انتخاب کنیم

چگونه استاد راهنما خود را انتخاب کنیم

یافتن شخصی که می توانید با او کار کنید و برای راهنمایی در پایان نامه به او اعتماد دارید بسیار مهم است.

روند نظارت یک رابطه آموزشی پیچیده است. نقش استاد راهنما شما تسهیل پیشرفت تحصیلی شما است و با رشد مهارتتان و اعتماد به نفس شما نیز  با گذشت زمان تغییر می کند. روابط شما با راهنما در صورتی که در مناسب و در چهارچوب آموزش صحیح باشد، احتمالاً موفقیت آمیز خواهد بود ، بنابراین مهم است که در ابتدا کار پایان نامه انتظارات متقابل رابطه را روشن کنید که هم منطقی و هم واقع بینانه باشد.

هر رابطه نظارتی بر محتوا آموزشی شامل زمینه های مختلف است. شما و استاد راهنما باید درباره جلسات ، بازخورد ، نحوه تحقیق و محتوای پایان نامه به توافق برسید. انتظارات در طول تحصیل شما ادامه خواهد یافت. رابطه ای که با راهنمای خود برقرار خواهید کرد بسیار مهم خواهد بود ، اما در کل هیچ تجربه نظارتی "درست" یا "غلط" وجود ندارد. با این حال ، آنها باید در ساخت کار شما و کمک به شما در برنامه ریزی ، با ارائه اطلاعات و ایده های مبتنی بر تجربه ، به شما کمک کنند.

این را بدانید که شما قرار نیست در کار پایان نامه به استاد راهنمایتان کمک کنید بلکه  استاد راهنما است که شما را در تولید بهترین پایان نامه راهنمایی  میکند. به عبارت دیگر نگارش پایان نامه به عهده دانشجوست نه استاد. اما باید اطمینان حاصل کنید که استاد شما کار شما را مرتب بررسی می کند یا برای شما وقت کافی می گذارد. توافق با اهداف و برنامه ها در ابتدای رابطه و حفظ جلسات منظم و برنامه ریزی شده می تواند به جلوگیری  مشکلات آتی کمک کند.

یافتن راهنمای مناسب
چگونه می توانید از سازگاری خود با استاد راهنما اطمینان حاصل کنید؟

    قرار ملاقات بگذارید. قبل از انتخاب با چند نفر ازدانشجویان قبلی صحبت کنید. اطمینان حاصل کنید که در حوزه تخصص شما می تواند به پروژه شما کمک کند.
    اطمینان حاصل کنید که استاد راهنمایتان در دسترس است. آیا دانشجویان جدید می پذیرند؟ آیا آنها می توانند زمان لازم را برای کمک به شما اختصاص دهند؟ چه تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی دیگر را برای همان مدت پذیرفته اند؟ آیا آنها آمادگی دارند که مرتباً با شما ملاقات کنند؟
    تا آنجا که می توانید ، سعی کنید اطمینان حاصل کنید که سبک ، شخصیت و استانداردهای سرپرست با سبک شما کاملاً مطابقت دارد یا مکمل آن است. از آنجا که تحقیقات می تواند انفرادی باشد ، شما به شخصی احتیاج دارید که شما را تحریک کند ، که به اندازه کافی انگیزه داشته باشید یا بینش جدیدی ایجاد کند و شما را به چالش بکشد تا به روش دیگری فکر کنید. برداشت های اولیه خود را با بازخورد دانشجویان فعلی ، اساتید و غیره تکمیل کنید.
    اطمینان حاصل کنید که استاد راهنما سابقه معتبری دارد. چند پایان نامه را نراهنمایی کرده اند؟ آیا آنها به موقع تحصیل خود را به پایان رساندند؟ آیا دانش آموختگان او از نظارت دریافت شده راضی بودند؟ آیا آنها را به روشی خاص راهنمایی می کرد. آیا در صورت لزوم در دسترس بودند؟ آیا ابه او ندازه کافی به تحقیقات دانشجویان خود علاقه مند بوده است؟ آیا ، حمایت کننده ، قابل اعتماد ، صریح در روابط و خوش بخورد بوده است ؟ آیا نظرات او سازنده بوده است ؟ چه تعداد دانشجو به کمک او اخیراً فارغ التحصیل شده اند و اکنون کجا مشغول کار هستند؟
 




ارسال سفارش استخراج مقاله

مقالات مرتبط
انواع  ژورنال علمی و پژوهش
ژورنال‌های علمی و پژوهشی در انواع مختلف و در حوزه‌های مختلف وجود دارند. ...
کد اخلاق پژوهشی چیست؟
کد اخلاق پژوهشی چیست و چگونه و از کجا باید آن را دریافت کنیم؟ ...
انواع مقالات علمی برای پذیرش در مجلات
مجلات علمی مقالات را به چند دسته تقسیم می کنند؟ ...
انواع پژوهش در رشته مدیریت و سایر رشته ها
انواع پژوهش در رشته مدیریت و سایر رشته ها ...
تحقیق پیمایشی
آموزش کامل انجام تحقیق پیمایشی ...
آمار در مقاله و پایان نامه
کاربرد آمار و روش های آماری درمقاله و پایان نامه ...
مقاله علمی چیست؟
هر آن چه باید در مورد مقاله علمی و پژوهشی بدانید. ...
چگونه استاد راهنما خود را انتخاب کنیم
چگونه استاد راهنما خود را انتخاب کنیم؟   ...
نحوه نگارش مقاله پژوهشی
نحوه نگارش مقاله پژوهشی مقاله پژوهشی، مقاله ای است که در آن به تحلیل، تفسیر و بحث پیرامون تحقیقی مستقل می پردا ...
نحوه نگارش مقاله مروری
نحوه نگارش مقاله مروری مقاله مروری که مرور ادبیات تحقیق نیز نامیده می شود به ارزیابی پژوهش های منتشر شده پیشین ...
© 2024